LUMINIS oświetlenie ma znaczenie. Najlepsze lampy najlepszych projektantów.
0

Brak produktów w koszyku

Suma: 0,00 zł

Zasady oświetlenia sklepów - towarów, półek itp.

Atrakcyjne wyeksponowanie towaru decyduje o jego pozytywnym odbiorze w oczach konsumentów. Na widok ładnie prezentujących się rzeczy konsument wykazuje większą chęć do robienia zakupów. Dlatego w celu zwiększenia dostrzegalności oferty sklepu poleca się zastosowanie nowoczesnych i skutecznych rozwiązań podczas instalacji oświetlenia.

Jak umieszczać światło na półkach i wystawach sklepowych?

Pierwszym grzechem osób projektujących oprawę świetlną w sklepie jest stosowanie zbyt małej ilości źródeł światła lub decydowanie się na żarówki lub lampy o niskiej mocy. W efekcie klient wchodzący do sklepu nie widzi towaru zbyt dobrze. Rozwiązaniem jest zastosowanie stonowanych odcieni mebli i ścian, przy jednoczesnym wykorzystaniu dużej ilości oświetlenia o odpowiedniej mocy.

Ekspozycja towaru na półkach ma jedno z najważniejszych znaczeń w kwestii marketingowej. W przypadku półek o podłużnym kształcie poleca się wykorzystanie wygodnych i praktycznych taśm LED. Ich umiejętne zastosowanie pozwoli zrezygnować z części oświetlenia na suficie. Do pokazania walorów towaru stosuje się światło akcentujące, które powinno mieć przynajmniej dwa razy większe natężenie od oświetlenia panującego w całym sklepie.

Przy doborze oświetlenia do sklepu należy także zwrócić uwagę na dwa ważne parametry: CRI, czyli współczynnik oddawania barw oraz na temperaturę barwową. W przypadku pierwszego parametru, najlepiej jest wybrać oświetlenie o wartości przynajmniej 80, gdyż takie światło zapewnia niezafałszowany odbiór barw. Natomiast temperatura barwowa decyduje o zimniejszym lub cieplejszym odcieniu barwy światła

Tonacja oświetlenia powinna być dobrana zgodnie z tonem koloru prezentowanego towaru.